Östra Reals skolbyggnad framifrån

Östra Reals gymnasium

På Östra Reals gymnasium ser vi våra elever. Vi tror på en inneboende potential hos dig och gör allt vi kan för att frigöra den och få dig att blomma.

Vårt introduktionsprogram

Vi är en ovanligt vanlig skola. En skola med behöriga lärare och plats för alla typer av människor och drömmar. Vi är Stockholms kommunala gymnasieskolor.

Att gå på skolan

Östra Reals gymnasium är ett anrikt läroverk i tiden. Gymnasietiden ska vara en språngbräda till högre studier och ett rikt liv. Välkommen till Stockholms mest motiverande gymnasium.

I skolbiblioteket gör du mycket av ditt skolarbete. Skolbiblioteket är din viktigaste resurs tillsammans med dina lärare.

Du gör flera val under din studietid och inför att du tar examen. Studie- och yrkesvägledare finns för att hjälpa och stödja dig med dina val.

På vår skola får du bästa tänkbara språngbräda till högre studier och ett rikt liv.

Ann-Sofi Pettersson, rektor

Elev sitter i undervisningssituation med sin dator
Elever sitter på rad med sina datorer
Elever spelar pingis på Östra Reals gymnasium